Případová studie - Lime
Vstup na český trh, 9-10/2018
Pavel Safranek: externí PR konzultant
Výchozí situace
V létě 2018 si kalifornská společnost Lime, globální poskytovatel sdílených elektrokoloběžek, vybrala Prahu jako první město ve východní Evropě a sedmé hlavní evropské město, ve kterém bude možné se v ulicích setkat s jejich e-skútry. Náš tým oslovil berlínský obchodní partner, který pracuje pro Lime globálně, abychom jim pomohli vstoupit na český trh (dvouměsíční projekt).
Řešení
Hned z počátku bylo nutné velmi rychle připravit jednoduchou PR strategii, představit se globálnímu týmu klienta (včetně generálního ředitele), který spolu komunikoval zejména prostřednictvím digitálních platforem jako je WhatsApp, apod. Osobní účast na spuštění služby v Praze byla samozřejmostí. Většinu času jsme pracovali s ekonomickými a technologickými médii (Česko, Brusel). Ihned po startu komunikace jsme se museli vypořádat s krizovou komunikací týkající se ohrožování chodců uživatelů e-koloběžek. V týmu jsme měli naštěstí kolegyni, bývalou mluvčí několika důležitých institucí, která od samého počátku profesionálně neutralizovala nejsilnější reakce na spuštění služby, zejména v nejsledovanější komerční televizi. Následné poskytování průběžných informací novinářům o bezpečnosti elektrokoloběžek, jejich ceně a dostupnosti, ale zejména samotná edukace veřejnosti, jak na nich jezdit, vnímat vlastní zodpovědnost při jízdě na cestách, způsobilo, že byla nová služba nakonec přijata poměrně pozitivně.
Výsledek
Během dvou měsíců, září-říjen 2018, o nás věděla všechna důležitá česká média (včetně nejnavštěvovanějších online portálů a nejposlouchanějších rozhlasových stanic). Navíc jsme zaujali i vlivný bruselský magazín Politico, které otevřelo diskusi o budoucí potřebě nastavit určitá pravidla pro tento způsob dopravy. Největším úspěchem byl pravděpodobně rozhovor s Caen Contee, spoluzakladatelem Lime, pro českou mutaci časopisu Forbes. Celkem se nám podařilo vygenerovat publicitu s téměř 70 mediálními výstupy.