Reputation management
Organizace si stále neuvědomují, že reputace je zásadní součástí hodnoty společnosti a stává se klíčovým měřítkem jejich výkonu. Průzkum Fleishman-Hillard pro Světové ekonomické fórum již v roce 2004 ukázal, že v měření úspěšnosti firmy je pouze kvalita produktů a služeb vnímána důležitěji než její dobré jméno. Reputace podle respondentů tvoří až 40 % tržní hodnoty firem!
Tento aspekt pohledu na firmy se více rozvinul až v posledních letech. Dříve byly důležité výkonnostní charakteristiky typu obrat, provozní zisk, tržní podíl. Ano, jsou sice životně důležité, přesto se mezi klíčové ukazatele zařazují právě reputace firmy, znalost její značky i schopnost být dobrým a odpovědným zaměstnavatelem. Ty často patří mezi rozhodující při uzavírání obchodních smluv nebo získávání nejlepších zaměstnanců. Být v očích trhu lákavým zaměstnavatelem, je důležitý aspekt ve vysoce konkurenčním prostředí. Firmy si začínají uvědomovat, že právě lidé tvoří jejich největší přidanou hodnotu a základní předpoklad úspěchu.
Firemní reputace stojí na dlouhodobém rozvíjení vztahů se všemi klíčovými účastníky trhu, ať už jde o komerční nebo neziskové subjekty. Je postavená na důvěře a udržitelnosti vztahů. Reputation management sám o sobě spočívá v průběžném monitorování reputace vaší značky, naslouchání varovným signálům a tím i předcházení případných komunikačních problémů. V další fázi pak ve vytváření pozitivního image vaší firmy rozvíjením dobře cílené komunikace, podporou správných činností ve správný čas, apod. Jak mohu zde pomoci?
- naučím vás, jak efektně získávat zpětnou vazbu z trhu
- jakým oblastem vztahů s trhem se věnovat a rozvíjet
- jaké nástroje, taktiky využít k řízení vaší reputace na trhu
- weby ve stylu brand journalism
- profily na sociálních sítích, které ve vyhledávačích přebijí negativní výsledky
- vydávání online tiskových zpráv, informačních brožur, tzv. white papers
- proaktivní reakce na veřejnou kritiku
- uvádění pozitivních reakcí zákazníků, zmínek třetích stran, které se umisťují v Google vyhledávači na předních místech
- optimalizace pro internetové vyhledávače