Případová studie - Voltia
Oznámení největší zakázky v Evropě, 10-11/2019
Pavel Šafránek: externí PR konzultant
Výchozí situace
Voltia, evropský specialista na elektromobilitu se sídlem v Bratislavě, potřeboval oznámit největší zakázku v sektoru last-mile delivery v Evropě - dodání 400 elektro dodávek francouzskému Chronopostu, který patří do skupiny La Poste. Společnost do té doby nijak v zahraničí nekomunikovala, proto se obrátila na nás, aby využila PR služeb našeho týmu.
Řešení
Během dvou dnů jsme naskočili rozjetého vlaku, aktivovali klíčové novináře v Evropě, seznámili se s klientem a připravili oficiální oznámení. Primárně jsme se zaměřili na tiskové agentury a vlivná evropská média, jako je Politico, od nichž ostatní přebírají zprávy.
Výsledek
Díky intenzivní komunikaci jsme zaujali 45 médií v pěti zemích, tj. ve Francii, Německu, Rakousku, na Slovensku a v Česku. Největším úspěchem byl článek ve slovenské mutaci Forbes o příběhu dosud neznámé společnosti Voltia, která pomáhá Chronopost France snižovat jejich ekologickou stopu v Paříži. Po několika měsících náročné komunikace a budování značky byla jejich eNV200 XL Voltia zahrnuta do oficiálního portfolia společnosti Nissan, se kterou se dohodla na evropském partnerství. Dnes nás klíčová média v Evropě (Velká Británie, Německo, Rakousko, Polsko) žádají o komentáře k aktuálnímu dění v elektromobilitě. Vlivné bruselské Politico nás například cituje po boku evropského komisaře M. Šefčoviče.