Případová studie - Mazars
Výchozí situace
Koncem roku 2010 se objevovaly v médiích jen sporadické zmínky o společnosti Mazars. Firma se věnovala spíše marketingovým než PR aktivitám, přitom měla řadu expertů a aktuálních témat. Veřejnost nevěděla, že je sedmou největší auditorskou firmou v zemi. Proto se rozhodla oslovit externího PR experta, aby jí pomohl zviditelnit především v ekonomických médiích.
Řešení
Na začátku projektu jsme po důkladné analýze zvolili ve spolupráci s klientem vhodnou PR strategii a identifikovali klíčová média. Hlavním kritériem pro nás byla čtenost. Následně jsme se shodli na aktuálních tématech a expertech, kteří je budou schopni pokrýt. Stanovili jsme si klíčová sdělení a vybrali vhodné nástroje. Postupně jsme začali oslovovat vybrané novináře a představovat jim naše témata. Chtěli jsme dostat Mazars do pozice thought leadera. Průběžně jsme identifikovali vhodné mediální příležitosti, které jsme vyhodnocovali (články, rozhovory, komentáře) a většinu z nich také realizovali. Postupně se podařilo vyprofilovat několik expertů na různá témata. Těm nejperspektivnějším byl poskytnut mediální trénink. Časem se někteří z nich stali natolik známými, že se novináři se svými dotazy obraceli přímo na ně. Během této spolupráce se velmi osvědčil tandem interní marketingový manažer-externí PR konzultant.
Výsledek
Po více než roce se společnost dostala do všech předem stanovených klíčových médií. Podařilo se dosáhnout asociace firma = osoba = téma (daňová a penzijní reforma). V médiích se začali objevovat další experti Mazars. Za velmi pozitivní lze považovat schopnost některých z nich prezentovat vlastní názorové články. Pravidelná komunikace s vybranými médii posílila značku Mazars i její renomé jako experta. Firma začala být citována vedle společností tzv. Velké čtyřky. Některé firmy dokonce začala inspirovat. Jedním z největších úspěchů bylo zařazení řídícího partnera pražské kanceláře mezi šestnáct nejvýznamnějších vládců českého byznysu ve speciální příloze týdeníku Ekonom Byznys Idol.