Blokování reklamy jako forma ochrany značky?
25. květen 2016
Autor: Petra Kilijánová
Zdroj: MarketingSalesMedia, 23.5.2016, str.11
Naše jazyková škola James Cook Languages se rozhodla proaktivně zablokovat prostřednictvím svého správce PPC kampaní bannerovou reklamu na 39 webech. Proč?
Začátkem května jsme zablokovali v nastavení našich PPC kampaní stránky, které se těsně před tím objevily na seznamu pochybných konspiračních webů (deník SME). Důvodem bylo zobrazení naší bannerové reklamy u článku, s jehož obsahem se neztotožňujeme. Chtěli jsme ochránit naši značku. Tento krok se samozřejmě setkal jak s pozitivními, tak i několika negativními reakcemi. Kamenem úrazu této kritiky byla podle mě především neznalost pojmu PPC kampaň a zejména pak skutečnost, jak funguje. Zablokování reklamy na vybraných webech není projevem „postavení se na něčí stranu“, ale pouze svobodnou volbou každé firmy, kde si přeje své logo a reklamu zobrazovat.
Proč některé weby blokovat? A má to vůbec smysl? To, že se vaše reklama objeví na nejrůznějších webech, není v PPC kampaních mnohdy vaší volbou nebo cíleným úmyslem. Přímým způsobem tím danou stránku nepodporujete, byť se jedná o placený prostor (peníze jdou správci či majiteli webu přes poskytovatele služby). Vybrané weby jsou náhodně generovány a často je zobrazování reklam i důsledkem remarketingu. Samotný výběr, kde se reklama zobrazí, je tak ovlivněn uživatelem internetu. Jak ale můžete sami ovlivnit, kde se vaše logo, slogan či reklama objeví, je vybrané weby prostě zablokovat. Říkáte tím pouze to, že tyto weby nejsou vhodnou platformou pro zobrazování vašich sdělení – ať už svou cílovou skupinou, obsahem či zaměřením.
Petra Kilijánová, product a marketing manažerka, James Cook Languages